Дракошка скорчила мордочку, которая, наверное, должна была означать обиду. Про "программы" мастер Будвар мог бы и не говорить. Что она, не понимает, что ли, что сейчас нужно разобраться что и откуда берется, а не побыстрее сгенериться.
Ученица выгребла из сумки мольберт, карандаш, кисть, краски и лист бумаги. Мольберт поставила недалеко от стола, закрепила на нем лист, все остальное сложила на стол.
Подготовив таким образом все необходимое, она открыла Книгу Игрока и начала ее листать. Остановившись на главе 2, положила книгу на стол, взяла в руку карандаш и принялась рисовать набросок на листе бумаги, комментируя вполголоса:
- Сначала выбираем расу, класс и роль - на листе появилось изображение эльврина с луком в руках. Отложив карандаш, принялась раскрашивать набросок, приговаривая: - Теперь сгенерим характеристики, скилы, фиты, паверы и еквипмент.

Арахаэль
Имя: Арахаэль
Класс: рейнджер
Роль: страйкер
Билд: арчер рейнджер
Уровень: 3 (1/2 уровня = 1)
Раса: эльврин
Размер: медиум
Скорость: 6
Инициатива: 1 (1/2 уровня) + 4 (модификатор ловкости) =
+5Defenses:
АС = 10 (стартовое) + 1 (1/2 уровня) + 2 (бонус leather armor) + 4 (модификатор Dex, так как он выше Int) =
17Форт = 10 (стартовое) + 1 (1/2 уровня) + 1 (модификатор Con, так как он выше, чем Str) + 1 (классовый) =
12Реф = 10 (стартовое) + 1 (1/2 уровня) + 4 (модификатор Dex, так как он выше, чем Int) +1 (классовый) =
16Вилл = 10 (стартовое) + 1 (1/2 уровня) + 2 (модификатор Wis, так как выше, чем Cha) =
13Характеристики: (метод 2, ручная сборка, 22 поинта)
Str = 10 (стартовое) =
10 (модификатор
+0, модификатор + 1/2 уровня =
+1)
Con = 10 (стартовое) + 2 (расовая) + 1 (за 1 поинт) =
13 (модификатор
+1, модификатор + 1/2 уровня =
+2)
Dex = 10 (стартовое) + 8 (за 16 поинтов) =
18 (модификатор
+4, модификатор + 1/2 уровня =
+5)
Int = 10 (стартовое) =
10 (модификатор
+0, модификатор + 1/2 уровня =
+1)
Wis = 10 (стартовое) + 4 (за 5 поинтов) =
14 (модификатор
+2, модификатор + 1/2 уровня =
+3)
Cha = 8 (стартовое) + 2 (расовая) =
10 (модификатор
+0, модификатор + 1/2 уровня =
+1)
Максимум хп = 12 (стартовый) + 13 (значение Con) + 2*5 (за 3 уровень) =
35Bloodied = 1/2 мах хп = 17
Surge Value = 1/4 мах хп = 8
Surge/day = 6 (стартовый) + 1 (модификатор Con) = 7
Скилы
Тренированные скилы: Nature, Acrobatics, Dungeoneering, Heal, Perception
Acrobatics = +4 (модификтор Dex) + 1 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+10Arcana = 0 (модификатор Int) + 1 (1/2 уровня) =
+1Athletics = 0 (модификатор Str) + 1 (1/2 уровня) =
+1Bluff = 0 (модификатор Cha) + 1 (1/2 уровня) =
+1Diplomacy = 0 (модификатор Cha) + 1 (1/2 уровня) + 2 (расовая) =
+3Dungeoneering = +2 (модификатор Wis) + 1 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+8Endurance = +1 (модификатор Con) + 1 (1/2 уровня) =
+2Heal = +2 (модификатор Wis) + 1 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+8History = 0 (модификатор Int) + 1 (1/2 уровня) =
+1Insight = +2 (модификатор Wis) + 1 (1/2 уровня) +2 (расовая) =
+5Intimidate = 0 (модификатор Cha) + 1 (1/2 уровня) =
+1Nature = +2 (модификатор Wis) + 1 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+8Perception = +2 (модификатор Wis) + 1 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+8Religion = 0 (модификатор Int) + 1 (1/2 уровня) =
+1Stealth = +4 (модификатор Dex) + 1 (1/2 уровня) =
+5Streetwise = 0 (модификатор Cha ) + 1 (1/2 уровня) =
+1Thievery = +4 (модификатор Dex) + 1 (1/2 уровня) =
+5Расовые фиты
Диллетант: дополнительный эт-вилл павер другого класса на 1 уровне как энкаунтер павер
Дуал Херитейдж: доступны фиты и людей, и эльфов (если выполнены необходимые для фита требования)
Груп Дипломаси: дает союзникам на расстоянии до 10 клеток +1 к дипломатии
Классовые фиты
Archer Fighting Style: Defensive Mobility как бонусный фит
Hunter’s Quarry: 1d6 дополнительного урона один раз в раунд по выбранному ближайшему врагу (выбор - минор экшн)
Prime Shot: если никто из союзников не находится ближе к цели, чем вы, то +1 к кубику атаки (удаленной) против этой цели
Фиты
Lethal Hunter (Prerequisites: Ranger, Hunter’s Quarry class feature) - Benefit: The extra damage dice from your Hunter’s Quarry class feature increase from d6s to d8s (1 уровень)
Weapon Focus (bow) - You gain a +1 feat bonus to damage rolls with your chosen weapon group (2 уровень)
Defensive Mobility - You gain a +2 bonus to AC against opportunity attacks (бонусный)
СнаряжениеLeather armor (+2 АС)
Longbow (prof +2) - 1d10 (Load free)
Паверы
Эт-Вил:

Nimble Strike
Ranger Attack 1
You slink past your enemy’s guard to make your attack, or you make your attack and then withdraw to a more advantageous position.
At-Will
Martial,Weapon
Standard Action
Ranged weapon
Target: One creature
Special: Shift 1 square before or after you attack
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Increase damage to 2[W] + Dexterity modifier at 21st level.

Twin Strike
Ranger Attack 1
If the first attack doesn’t kill it, the second one might.
At-Will
Martial,Weapon
Standard Action
Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Targets: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC (melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 1[W] damage per attack.
Increase damage to 2[W] at 21st level.
Энкаунтер, дилетант, 1 уровень

Deft Strike
Rogue Attack 1
final lunge brings you into an advantageous position.
At-Will
Martial, Weapon
Standard Action
Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding a crossbow, a light blade,
or a sling.
Target: One creature
Special: You can move 2 squares before the attack.
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Increase damage to 2[W] + Dexterity modifier at 21st level.
Энкаунтер, 1 уровень

Evasive Strike
Ranger Attack 1
You confound enemies by weaving through the battlefield unscathed as you make your attacks.
Encounter
Martial,Weapon
Standard Action Melee or Ranged weapon
Target: One creature
Special: You can shift a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier either before or after the attack.
Attack: Strength vs. AC (melee) or Dexterity vs. AC (ranged)
Hit: 2[W] + Strength modifier damage (melee) or 2[W] + Dexterity modifier damage (ranged).
Энкаунтер, 3 уровень

Thundertusk Boar Strike
Ranger Attack 3
You attack twice, causing your foes to stagger backward.
Encounter
Martial,Weapon
Standard Action
Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Targets: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC (melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 1[W] + Strength modifier damage (melee) or 1[W] + Dexterity modifier damage (ranged) per attack. With each hit, you push the target 1 square. If both attacks hit the same target, you push the target a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier.
Дейли, 1 уровень

Hunter’s Bear Trap
Ranger Attack 1
A well-placed shot to the leg leaves your enemy hobbled and bleeding.
Daily
Martial,Weapon
Standard Action
Melee or Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC (melee) or Dexterity vs. AC (ranged)
Hit: 2[W] + Strength modifier damage (melee) or 2[W] + Dexterity modifier damage (ranged), and the target is slowed and takes ongoing 5 damage (save ends both).
Miss: Half damage, no ongoing damage, and the target is slowed until the end of your next turn.
Утилита, 2 уровень

Yield Ground
Ranger Utility 2
Even as your foe connects, you leap backward, out of the way of further harm.
Encounter
Martial
Immediate Reaction
Personal
Trigger: An enemy damages you with a melee attack
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom modifier. Gain a +2 power bonus to all defenses until the end of your next turn.
Полюбовавшись получившимся эльврином, Дракошка отложила его лист в сторону и закрепила на мольберте новый. Рядом с первой Книгой Игрока положила вторую Книгу Игрока и Руководство Мастера.
- Это будет нпс, - прокомментировала она, набрасывая карандашом фигуру покрупнее, а затем принимаясь раскрашивать ее.

Ярги
Имя: Ярги
Класс: барбариан
Роль: страйкер
Билд: рейджблад барбариан
Уровень: 5 (1/2 уровня = 2)
Раса: полуорк
Размер: медиум
Скорость: 6 – 1 (за Scale armor) = 5
Инициатива: 2 (1/2 уровня) + 2 (модификатор ловкости) =
+4Defenses:
АС = 10 (стартовое) + 2 (1/2 уровня) + 1 (левел бонус) + 7 (бонус Scale armor) =
20Форт = 10 (стартовое) + 2 (1/2 уровня) + 4 (модификатор Str, так как он выше, чем Con) + 2 (классовый) + 1 (левел бонус) =
19Реф = 10 (стартовое) + 2 (1/2 уровня) + 2 (модификатор Dex, так как он выше, чем Int) + 1 (левел бонус) =
15Вилл = 10 (стартовое) + 2 (1/2 уровня) + 1 (модификатор Cha, так как выше, чем Wis) + 1 (левел бонус) =
14Характеристики: (стандартные значения)
Str = 16 (стартовое) + 1 (4 уровень) + 2 (расовая) =
19 (модификатор
+4, модификатор + 1/2 уровня =
+6)
Con = 14 (стартовое) + 1 (4 уровень) =
15 (модификатор
+2, модификатор + 1/2 уровня =
+4)
Dex = 12 (стартовое) + 2 (расовая) =
14 (модификатор
+2, модификатор + 1/2 уровня =
+4)
Int = 11 (стартовое) =
11 (модификатор
+0, модификатор + 1/2 уровня =
+2)
Wis = 10 (стартовое) =
10 (модификатор
+0, модификатор + 1/2 уровня =
+2)
Cha = 13 (стартовое) =
13 (модификатор
+1, модификатор + 1/2 уровня =
+3)
Максимум хп = 15 (стартовый) + 15(значение Con) + 4*6 (за 5 уровень) =
54Bloodied = 1/2 мах хп = 27
Surge Value = 1/4 мах хп = 13
Surge/day = 1
Скилы
Тренированные скилы: Athletics, Endurance
Acrobatics = +2 (модификтор Dex) + 2 (1/2 уровня) =
+4Arcana = 0 (модификатор Int) + 2 (1/2 уровня) =
+2Athletics = +4 (модификатор Str) + 2 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) =
+11Bluff = 0 (модификатор Cha) + 1 (1/2 уровня) =
+1Diplomacy = +1 (модификатор Cha) + 2 (1/2 уровня) =
+3Dungeoneering = 0 (модификатор Wis) + 2 (1/2 уровня) =
+2Endurance = +2 (модификатор Con) + 2 (1/2 уровня) + 5 (тренированность) + 2 (расовая) =
+11Heal = 0 (модификатор Wis) + 2 (1/2 уровня) =
+2History = 0 (модификатор Int) + 2 (1/2 уровня) =
+2Insight = 0 (модификатор Wis) + 2 (1/2 уровня) =
+2Intimidate = +1 (модификатор Cha) + 2 (1/2 уровня) +2 (расовая) =
+5Nature = 0 (модификатор Wis) + 2 (1/2 уровня) =
+2Perception = 0 (модификатор Wis) + 2 (1/2 уровня) =
+2Religion = 0 (модификатор Int) + 2 (1/2 уровня) =
+2Stealth = +2 (модификатор Dex) + 2 (1/2 уровня) =
+4Streetwise = +1 (модификатор Cha ) + 2 (1/2 уровня) =
+3Thievery = +2 (модификатор Dex) + 2 (1/2 уровня) =
+4Расовые фиты
Half-Orc Resilience: The first time you are bloodied during an encounter, you gain 5 temporary hit points. The temporary hit points increase to 10 at 11th level and to 15 at 21st level.
Swift Charge: You gain a +2 bonus to speed when charging.
Furious Assault: You have the furious assault power.
Классовые фиты
Barbarian Agility: While you are not wearing heavy armor, you gain a +1 bonus to AC and Reflex. The bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
Rageblood Vigor: You gain the swift charge power. In addition, whenever your attack reduces an enemy to 0 hit points, you gain temporary hit points equal to your Constitution modifier. The number of temporary hit points equals 5 + your Constitution modifier at 11th level and 10 + your Constitution modifier at 21st level.
Rage Strike: Barbarian daily attack powers have the rage keyword (page 220). They allow you to unleash powerful bursts of emotion, willpower, and primal energy. Each rage power starts with a mighty attack, and then you enter a rage, which grants an ongoing benefit. At 5th level, you gain the rage strike power, which lets you channel an unused rage power into a devastating
attack while you’re raging. Using rage strike is an alternative to using a second rage power in
a climactic battle; it gives you the damage output of a daily power without forcing you to enter a
different rage.
Rampage: Once per round, when you score a critical hit with a barbarian attack power, you can immediately make a melee basic attack as a free action. You do not have to attack the same target that you scored a critical hit against.
СнаряжениеScale armor (+7 АС)
Greataxe (prof +2) - 1d12 (High crit)
Паверы
Эт-Вилл

Devastating Strike
Barbarian Attack 1
You strike with awesome power, more concerned with offensive strength than defensive posturing.
At-Will
Primal, Weapon
Standard Action
Melee weapon
Requirement: You must be wielding a two-handed weapon.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + 1d8 + Strength modifier damage.
Level 11: 1[W] + 2d8 + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + 3d8 + Strength modifier damage.
Effect: Until the start of your next turn, any attacker gains a +2 bonus to attack rolls against you. If you are raging, attackers do not gain this bonus.
Энкаунтер

Blade Sweep
Barbarian Attack 3
Though the fury of your attack is directed at a single foe, no nearby enemy is spared your wrath.
Encounter
Primal, Weapon
Standard Action
Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and each bloodied enemy adjacent to you takes damage equal to your Constitution modifier.
Rageblood Vigor: Each enemy adjacent to you that is not bloodied also takes damage equal to your Constitution modifier.

Furious Assault
Half-Orc Racial Power
Your monstrous wrath burns inside you, giving strength to your
attack.
Encounter
Free Action
Personal
Trigger: You hit an enemy
Effect: The attack deals 1[W] extra damage if it’s a weapon attack or 1d8 extra damage if it isn’t.
Дейли

Thunder Hawk Rage
Barbarian Attack 5
Your thunderous attack dazes your foe as you channel the great spirit hawk whose wings rumble across the sky. Your screaming charge blasts your enemies with thunder.
Daily
Primal, Rage, Thunder, Weapon
Standard Action
Melee weapon
Primary Target: One creature
Primary Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier thunder damage, and the primary target is dazed (save ends).
Miss: Half damage.
Effect: You enter the rage of the thunder hawk. Until the rage ends, you can make the following secondary attack once during each of your turns.
Free Action Melee 1
Secondary Target: One creature
Secondary Attack: Strength vs. Fortitude
Hit: You knock the secondary target prone.
Утилита

Primal Vitality
Barbarian Utility 2
Drawing strength from the ground beneath your feet, you push away the pain of minor wounds.
Daily
Primal
Minor Action
Personal
Effect: You gain temporary hit points equal to one-half your level + your Constitution modifier. If you are raging, the number of temporary hit points you gain equals onehalf your level + twice your Constitution modifier.
Закончив с полуорком-варваром, Дракошка потянулась и посмотрела на преподавателя:
- Ну вот как-то так, - смущенно сказала она, показывая ему листы.
Сообщение отредактировано: Drakoshka - 18 Янв 2010, 09:28